Diş Çürüğü Başlangıcı

Diş çürüğü başlangıcı ilk aşamada kendisini lekelenmeyle birlikte tatlı besinler tüketildiğinde sızlama ile gösterir.

Diş çürüğü, ağız ve diş sağlığı problemi olsa da tedavi edilmediği takdirde tüm vücut sağlığını etkileyerek vücutta birçok enfeksiyona neden olur. Düzenli diş fırçalamak, diş ipi kullanmak ve ağız bakımına özen göstermek bu noktada diş çürüklerini önlemek açısından büyük öneme sahiptir.

Dişte çürük oluşumu başladığında genellikle lekelenme, sızlama ve ağrı gibi belirtilerle çürüğü fark etmek mümkündür. Ancak bazı çürükler belirti vermeden sinsice ilerler ve ileri evrelerde kendisini gösterir. Bu sebeple yılda en az iki kez düzenli olarak diş hekimi kontrolüne gitmek, herhangi bir sorun olmasa bile rutin kontrol yaptırmak gereklidir.

Diş Çürüğü Başlangıcı: Diş Çürüğü Nedir?

Ağız içerisinde bulunan bazı bakteriler, dişlerde kalan yemek artıkları üzerinde salgı bırakarak burada plak ve asit oluşmasına neden olur. Bu asitler, mine ile diş eti arasında bulunan pulpa ve dentin olarak adlandırılan hassas yapılı dokuların bozulmasına ve bu bozulmayla birlikte dişlerin çürümesine sebebiyet verir.

Dişlerin dış yüzeyinde bulunan ve yapışkan özelliğe sahip olan plak, glikoz ve nişasta gibi maddelerden meydana gelir. Dişlerin düzenli olarak fırçalanmaması ve diş ipiyle temizlenmemesi sonucunda bakteriler sürekli asit oluşturur. Oluşan asitler minenin erimesine, dişin sağlıklı yapısının bozularak çürümesine ortam hazırlar. Bu noktada mutlaka İstanbul diş hastanesi randevusu alınarak bir hekime başvurulmalıdır. Aksi takdirde şiddetli enfeksiyon, ağrı ve son aşamada diş kaybı meydana gelebilmektedir.

Diş Çürüğü Başlangıcı: Dişte Çürük Başlangıcı

Diş minesinin asit ile birlikte bozulması sonucunda dişte çürük oluşumu başlar. Başlangıç seviyesinde diş minesindeki deformasyonu gözle görmek mümkün olmasa da diş üzerinde kahverengi, beyaz ya da siyah leke oluşumunda çürükler kendisini gösterebilir.

Başlangıçta çürük oluşumu ağrısız olduğundan fark edilmesi de ancak diş kliniği bünyesinde bir uzman muayenesi doğrultusunda mümkün olabilir. Zira erken dönemde fark edilen çürüklerin tedavi edilmesi daha kolay ve hızlı olacaktır.

Diş Çürüğü Başlangıcı: Diş Çürüğü Başlangıcı Nasıl Anlaşılır?

Diş çürüğü erken dönemde ağrı ve benzeri gibi diş çürüğü belirtileri vermeyebilir. Ancak erken tanı ve tedavi süreci için diş çürüğünü bazı belirtiler ile anlayabilmek mümkündür. Öncelikle diş çürümeye başladığında mine deforme olduğundan çürümeye başlayan diş üzerinde siyah, beyaz ya da kahverengi lekeler oluşabilir.

Her ne kadar erken evrede çürüyen diş ağrısız olsa da özellikle sıcak, soğuk, tatlı ya da asitli gıdalar tüketildiği sırada dişlerde hassasiyet meydana gelir. Genel olarak arka, yan ya da ön dişlerde çürük başlangıcı olduğundan bu belirtiler çürüğün habercisi olur. Formun Üstü

Diş Çürüğü Başlangıcı: Diş Çürüğü Başlangıcı Nasıl Geçer?

Diş çürüğü oluşumu fark edildiğinde öncelikle diş temizliğine ve ağız bakımına çok daha fazla dikkat edilmelidir. Asitli, karbonhidratlı ya da şekerli yiyecek ve içeceklerden uzak durulmalıdır. Bu önlemlerin ardından mutlaka en kısa sürede diş pokliniği randevusu oluşturularak mutlaka bir uzman hekime muayene olunmalı ve tedavi sürecinin başlanması sağlanmalıdır.

Başlangıç döneminde diş çürüğünü tedavi etmek uzmanlar için çok daha olay ve hastalar için de oldukça konforlu ve acısız olur. Dolayısıyla da diş tedavisinin geçmesi için mutlaka bir uzman ile görüşmek gereklidir.

Diş Çürüğü Başlangıcı: Diş Çürüğü Başlangıcı Tedavisi

Diş çürüğünün başlangıç evresinde uygulanacak olan tedavi yöntemleri uzman tarafından çürüğün oluşumuna göre belirlenir. Bu süreçte çürüğün yayılımına göre florür ya da topikal tedavisi gibi yöntemlere başvurulabilir.

Çürük diş tedavisi ancak bir diş hekimi tarafından mümkündür. Bu nedenle de fark edildiği anda geç kalınmadan gerekirse 24 saat açık dişçi hastanesi bularak da randevu oluşturup tedavi sürecinin başlamasını sağlamalısınız.