Dişçi Fobisi

Dişçi fobisi, birçok kişide olan ve hatta diş hastalıklarının bu nedenle ileri seviyeye ulaşarak ciddi sağlık sorunlarına neden olabilen bir durumdur.

Dişçi korkusu ya da diğer adıyla dişçi fobisi, birçok kişinin yaşadığı son derece zorlayıcı bir durumdur. Her yaştan hastanın yaşayabileceği bu korku eğer atlatılmazsa diş tedavilerine karşı ciddi bir kaygı oluşacağından diş kontrolleri sürekli ötelenebilmektedir.

Ağız ve diş sağlığı için her birey 6 ayda bir mutlaka kontrole gitmelidir. Ancak dişçi korkusu yaşayan kişiler rutin kontrollerini de genellikle ihmal ettiğinden bir zaman sonra ciddi düzeyde diş ve diş eti hastalıkları sıklıkla görülebilmektedir.

Dişçi Fobisi Nedir?

Dişçi korkusu adı dentofobi olarak da bilinir. Özellikle diş çekimi gibi işlemler hastalarda endişe ve korku oluşturarak bu korkuların bir fobi haline gelmesine neden olabilir. Dişçi fobisinin meydana gelmesinde iki farklı durum neden olabilir.

Kişinin önceden deneyimlemiş olduğu olumsuz dişçi deneyimleri ya da ağız içinde iğne ve neşter gibi aletlerin kullanılacak olması gibi durumlar hastalarda ciddi bir kaygıya neden olabilir. Ancak bu kaygı mümkün olan en kısa sürede giderilmelidir. Aksi halde bu fobiye sahip kişiler diş kontrollerine de gitmeyeceğinden ileriki zamanlarda ciddi diş hastalıklarının görülmesi yüksek olasılık haline gelir.

Dişçiden Korkma Fobisi

Dişçiden korkma fobisi, çocuklarda görülme oranı daha fazla olsa da aynı zamanda yetişkinlerde de sık sık görülen bir durumdur. Geçmiş olumsuz dişçi deneyimleri, iğne korkusu ya da işlem sonrasında meydana gelecek ağrı endişesi hastalarda korkuya neden olabilir. Bu korkular ileri dereceye çıktığında ise dişçi korkusu haline gelebilir.

Dişçi Fobisi Nasıl Yenilir?

Dişçi korkusu, özellikle ağız ve dişlerin sağlıklı olmasını engelleyen ciddi bir problemdir. Dişçi korkusu olan kişiler genellikle herhangi bir sağlık problemleri olsa da dişçiye gitmekten korktukları için genellikle gitmezler ve bu durum zaman geçtikçe ufak bir diş probleminin dahi büyük bir sorun haline gelmesine neden olabilir.

Dişçi korkusu zor da olsa yenmek mümkündür. Öncelikle diş doktorunuzla bu konuyu konuşabilir ve kaygılarınızı dile getirebilirsiniz. Ayrıca gelişen tıp teknolojileri sayesinde dişçi fobisini yenmek üzere yöntemler geliştirilmiştir.

Dişçi Fobisi Olanlara Müjde

Gelişen tıp teknolojileri sayesinde dişçi korkusu olanların da artık ağrı ve acı hissetmeden tedavi olmaları mümkün hale geldi. Sedasyon uygulaması sayesinde artık dişçi fobisi olanlar da rahatlıkla tedavi olabilecekler.

Hastanın bilincinin açık olduğu ve yarı uyanık halde olduğu sedasyon uygulaması, diş çekimi ve benzeri gibi işlemlerde hastanın ağrı ve acı duymamasını sağlamaktadır. Dişçi fobisi olanlara müjde niteliğinde olan sedasyon uygulaması sayesinde 4 dişe kadar çekim yapılabilmektedir.