Ana sayfa » Hizmetlerimiz » Periodontoloji (Diş Eti Hastalıkları)

Periodontoloji (Diş Eti Hastalıkları)

by Dentalpark

Periodontoloji, diş etleri ve dişlerini çevreleyen ana tabakada ortaya çıkan rahatsızlıkları inceleyen bir ana bilim dalıdır. Diş etleri, farklı şekillerde belirtiler ile çeşitli hastalıkların habercisi olabilmektedir. Diş etlerinde kanama ya da şişme gibi durumlarda gerekli tedaviyi uygulayacak olan diş hastalıkları birimidir.

Diş eti ve dişi çevreleyen kemiği inceleyen bir bilim olarak diş hastalıkları uzmanlığı konusunda doktora yapmak ve ayrı bir birim olarak hizmet verilmesi esastır. Diş etleri oldukça hassas yapıları sebebi ile her kişide farklı rahatsızlıklar ortaya çıkarabilir. Sürekli iltihaplanan diş etleri, belirli aralıklarla ortaya çıkan diş eti kanamaları, diş etlerinin dişin hacmini çevreleyecek şekilde şişmesi gibi birçok sorun ortaya çıkabilir.

Periodontoloji Nedir? Neye Bakar?

Diş eti rahatsızlıkları kişiyi tek bir noktada sıkıntıya düşürmez. Dişlerin etrafından oldukça hassas sinir uçları ve bütün vücudu etkileyecek bir yapısal bağ vardır. Dişi ile sorun yaşayan kişide genel bir hastalık hali görülür. Çünkü diş ağrısı genel anlamda baş, boyun ağrıları ile tüm vücudun genel işleyişine sekte vuracak etkiye sahiptir. Basit diş ağrısı denilip ertelenen her diş tedavisi sonrasında diş etlerinde kalıcı hasara, dişin kökünde geri dönüşü olmayan zarara yol açarak diş kaybına kadar gidebilir. Bu süreçte uzun süreli iltihaplanmalar ve bunun verdiği genel huzursuzluk hali kişinin normal hayatında yaşam kalitesini düşüren en önemli etkendir.

İşte tüm bu sorunları ortadan kaldırmak amacı ile periodontoloji bölümüne (diş eti hastalıkları uzmanına) randevu almak ve tedavi olmak gereklidir. Diş eti rahatsızlıkları ana bilim dalı olarak bölümün başlıca görevi kemik doku üzerinde ortaya çıkan her türlü baskının ortadan kaldırılması ve dişin orijinal hali ile sağlıklı şekilde işlevini yerine getirmesini sağlamaktır. Sağlıklı bir diş eti demek diş kemik dokusunun da aynı şekilde korunması demektir.

Dişin doğal hizasından çekilen diş eti bakteri oluşumu sebebi ile iltihaplanır. Bu durumda bakteriler sadece diş etine değil kemik dokuya da zarar verecek düzeye gelebilirler. Ağız içerisinde böylesine bir iltihaplanmış yapının varlığı oldukça rahatsız edici ve dayanılamayacak kadar acı verici ağrılara sebep olur. Zamanla hasta yemek yiyemez hale gelebilir. Bu sebeple erken teşhis dişin sağlığı ve kurtarılması açısından oldukça önemlidir. Diş eti bölgesinde ortaya çıkan bakterinin hemen fark edilmesi ve buna göre tedavi uygulanması demek daha geniş çaplı bir cerrahi müdahaleye gerek kalmadan ağız ve diş sağlığının sağlanması demektir.

Periodontoloji Tedavisi Nedir? Nasıl Yapılır?

Diş eti hastalıkları ilk etapta doktor muayenesi sonucu istenen ve ağız içerisinde çekilen röntgen ile tespit edilir. Röntgen ile diş kökleri ve diş etinin çekilme ya da normal ebatlardan daha büyük olma durumu gözlemlenir. İltihaplı doku varsa bunun nerelerde olduğu tespit edilir. Diş plakları zamanla daha fazla yer kaplayarak dişin kökünü çevreler. Diş kökü sadece bu plak tabaka ile görünür hale gelir. Diş eti ile diş kökü arasına yerleşen bu kalın diş plakası diş etini kökten ayıran en önemli sebeplerden birisidir.

Periodontoloji Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Her diş eti rahatsızlığı için ayrılan tedavi süresi değişkenlik göstermektedir. Ortalama 66 ay gibi bir süreye yayılan kontrol süreleri ileri düzeydeki diş eti hastaları için 2 aya kadar işlem süresini azaltabilir.

Diş Eti Hastalıkları Çeşitleri

Diş eti hastalıkları 2 ye ayrılır. Bu hastalıklar ortaya çıkış sebebi aynı ancak daha farklı şekilde ilerleyen iki diş eti hastalıklarıdır.

1- Gingivitis

Dünya genelinde en yaygın diş eti hastalığı olarak karşımıza çıkar. Gingivitis basit diş eti hastalıkları demektir. Bu diş eti hastalığı özellikle ağız bakımı konusunda dikkatli olmayan kişilerde görülür. Diş hekimleri özellikle günde 2 kez dişlerin fırçalanmasını ve mutlaka diş ipi kullanılmasını tavsiye etmektedir. Basit diş eti iltihaplanmalarının ortaya çıkması ya da dişlerde ortaya çıkan plaklar genellikle diş fırçasının ulaşamadığı noktalarda ortaya çıkar. Kişi aslında düzenli olarak dişini fırçalıyor olabilir ancak fırçanın her noktaya ulaşması ya da her diş arasına girmesi imkansızdır. Yemeklerde dişler arasına yerleşen kalıntılar diş fırçalansa dahi diş arasından çıkmaz. Bunu ancak diş aralarını en iyi şekilde temizleyecek diş ipi ile sağlayabilirsiniz.

Dişte ortaya çıkan bakteriyel plaklar sadece bu sebeplerden de ortaya çıkmaz. Farklı hormonel değişiklikler, gebelik ya da menopoz da bu bakteriyel oluşumlara sebep verebilir. Genellikle hamilelik sürecinde kadınların büyük çoğunluğu diş hastalıkları konusunda sorun yaşarlar. Bu da diğer etkenler arasında sayılmaktadır. Bir de genetik sebeplerle dişin kendi plak oluşumu ve sararması söz konusudur. Burada önemli olan doğru ayırımı yaparak düzenli aralıklarla diş hekimi kontrolü gerçekleştirmektir.

Gingivitis sorununuz için Ümraniye, Dudullu ve Esenevler şubelerimizden size en yakın olanı tercih ederek periodontoloji diş eti hastalıkları bölümü için online randevu oluşturabilirsiniz.

2- Periodontitis

Kronik ve agresif olmak üzere iki çeşit görülen bu diş eti hastalığı diş etlerinin kanaması ile ortaya çıkar. Bazı diş etleri sürekli olarak her hangi bir baskıya maruz kalmaksızın kanar. Ancak bazıları belirli aralıklarla diş fırçalarken ya da yemek yerken sert cisim gelmesi ile kanama yapar. Aslında 1. Vakanın yani Gingivitis’in ilerlemiş halidir. Dişteki iltihap ilerler ve apse yapar.

Periodontoloji Tedavisi Fiyatları

Diş eti hastalıkları tedavisi yaptırmak isteyen hastalarımız öncelikle fiyat bilgisi almak isterler. Hatta bunun için kliniğimizi arayarak fiyat bilgisi almak isteyen müşterilerimiz de olmaktadır. Ancak en doğru tedavi süreci ve yapılacak işlem sıralaması ancak muayene ile anlaşılabilir. Muayene sonrasında yapılacak işlemler akabinde bir fiyatlandırma çıkarılır. Ancak diş taşı temizliği benzeri işlemler sabit fiyatlandırma ile sunulmaktadır. Hastanın talebine bağlı olarak yapılmayan ancak uzman diş hekimi tarafından ön görülebilecek tedaviler için doğrudan hastaya fiyat bilgisi vermek uygun olmaz. Çünkü her hastanın ihtiyacı olan tedavi ayrıdır. Toptan tüm tedavilerin fiyatını belirtmek o hasta için gereksiz bir fiyat listesi oluşturacaktır. Bu nedenle öncelikli olarak hastalarımıza muayene olmasını akabinde kendisine has br tedavi yöntemi belirlenmesi sonucu ihtiyacı olan işlemlerin fiyatını öğrenmesini tavsiye ederiz.

Periodontoloji Diş Taşı Temizliği

Diş eti hastalıklarına sebep olan en önemli konular başında gelen diş taşı temizleme işlemi aslında kısa süren bir işlemdir. Diş kökünü çevreleyen taş plakanın temizlenmesi diş etinin dişten ayrılması ve diş kökünün sağlama alınması için önemlidir. Aynı zamanda ağız sağlığı ve görünümü açısından da oldukça önemlidir. Ancak bu temizlik sadece uzman diş hekimleri tarafından yapılmalıdır. Asla işin ehli olmayan kişilere diş temizletmek gibi bir girişimde bulunulmamalıdır. Aksi takdirde bu işlemlerin dişin kırılması ya da daha ciddi zarar görmesine sebebiyet verebilir.

İlk etapta diş temizleme cihazı ile dişin dışındaki oluşan plaklar kazınır. Kazıma sonucu diş çevresi ve ağızın kalan kısmında oluşan tortu temizlenir. Akabinde diş parlatma işlemine geçilir. Bu işlem dişlerinizin hem sağlıklı hem de parlak görünmesini sağlar.

Periodontoloji Randevu

Estetik diş hekimliği, pedodonti gibi pek çok alanlarda hizmet veren Özel Dental Park Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği bünyesinde size yakın şubemizden periodontoloji bölümüne randevu oluşturabilirsiniz. Bir sonraki muayene tarihiniz için de gerekli randevuları oluşturmak amacı ile kliniğimiz ile iletişime geçebilirsiniz!

Randevu almak için hemen tıklayın ► https://www.dentalparklinik.com/online-dis-randevusu-alma/

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR